SVAR PÅ KOMMENTAR


Det är lite olika, vilket tema man har. Men jag har alltid temat fashion.

Ändrar bakgrund gör man i allra första koden i stilmallen. Antingen ändrar du färgkod och väljer en färg: här tex http://www.mera.se/PMS.html eller så väljer du en egen bakgrund, tex härifrån: http://bakgrunder.blogg.se/ och klistrar in bakgrundens URL inom paranteserna. 

Rubriken ändrar du där det står Entryheaders i stilmallen.
På font-style väljer du vilken textstil du vill ha, font-size hur stor text du vill ha, och color vilken färg. Sen finns det lite mer du kan ändra där. 

Header ändrar du där det står header i stilmallen, rätt långt upp! Där klistrar du bara in din headers URL inom paranteserna. Men sen måste man ändra width och height för att headern ska passa in. Testa dig fram tills det blir bra helt enkelt! 

Och om du inte vet vilken "URL" man ska klistra in läs det här: 
URL är den koden som man använder till tex bakgrunden och headern. Den får du genom att ladda upp en bild här i blogg.se och sedan kopiera "adressen" till bilden och klistra in den där den ska va. 

Jag är sämst på att förklara som ni märker, haha! Men när jag lärde mig hur man gjorde snygga designer och så googlade jag bara runt. Designadinblogg är sjukt bra, har lärt mig mycket där!

HOPPAS DETTA HJÄLPTE LITE IALLAFALL!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Johanna Wahlberg, 17 år, Växjö
fotograferar, går i skolan, är med vänner, shoppar, tränar och en hel del annat.

kontakt:
[email protected]






RSS 2.0