Q/A

Hej, har du alltid haft blont hår? Bara undrar! Kram :)
Svar: Nej. Min naturliga hårfärg är den jag har nu - blond, men jag har färgat håret brunt två gånger. Första gången trivdes jag ganska bra i det, men andra perioden som jag färgade det vantrivdes jag något enormt och färgade tillbaka efter 3 veckor! Haha. Som ni kan se på bilden längst till höger har jag också varit grå/grön-hårig. Alla gånger jag färgat till brunt och tillbaka till blont har jag gjort det själv hemma och alltid med permanent hårfärg...Inte att rekommendera! Mitt hår har fått ta mycket stryk och trots att jag färgat och blekt mitt hår över 30 gånger så har det ännu inte fallit av. THANK GOD! 
Vart och hur redigerar du dina bilder? Och vilken kamera och objektiv använder du till? :)
Svar: Jag redigerar mina bilder i photoshop cs5. Det jag brukar göra är att ändra kurvor, ljus och kontrast. Jag använder min canon 600d som är hur bra som helst, och kitobjektivet och mitt 50 mm f 1/8. 
 
Vad har du för typsnitt på dina rubriker? 
Svar: Quicksand! Men för att få in det på sin blogg måste man gå in på denna hemsida: http://www.google.com/fonts  Då väljer du först det typsnitt du vill ha, sen trycker du på "Quick Use". Sedan rullar du ner på sidan tills du hittar två olika koder. Då klistrar du bara in den första koden ovanför <head> in din kodmall. Sedan ändrar du bara till det namnet som ditt typsnitt heter som vanligt där man ändrar rubriken. 
 
Hur har du fått in headern, vilket tema använder du & hur har du fått bloggen centrerad?
Svar: Det är lite svårt att förklara...googla på hur man sätter in en header! Jag använder temat fashion. Och om man vill få bloggen centrerad ska du testa dig fram i kodavsnittet "wrapper" i stilmallen! 
 
Vart är shortsen ifrån?
Svar: Levisshorts från imso.com 
Vart i Kroatien ska du? :))
Svar: Det är inte riktigt bestämt ännu...förra gången var vi i Rabac, där var det superfint! Men jag skulle gärna vilja uppleva något annat ställe. Men vi får se helt enkelt. 
 
 

Kommentarer
Postat av: rememberthiis.blogg.se

Kul o åka dit :D det är så fint där

2014-06-24 @ 22:13:47
URL: http://rememberthiis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Johanna Wahlberg, 17 år, Växjö
fotograferar, går i skolan, är med vänner, shoppar, tränar och en hel del annat.

kontakt:
[email protected]






RSS 2.0