DAILY MAKEUP

// Primer - Lumene(kicks) //
// Brukar växla mellan BB-cream från Garnier, foundation från Fit me & "mousse-foundation" från Maybelline //
// Använder oftast concealern från Fit me(nr 15), men ibland använder jag också "cover" från wet'n'wild. Den rosa använder jag under ögonen och den vita som highlighter //
// Puder - Isadora(H&M) //
// Bronzer från H&M och rouge från ELF //
// Ögonbrynskit - H&M (testat massa olika, men detta är helt klart den bästa enligt mig) //
// Ögonfransböjare från H&M och mascara från Maybelline(one by one) //
// Brukar först ta babylips(pink punch) och efter det neutralisera färgen med ett läppstift från starlips(finns att köpa på willys för typ 10 kr) eller ett från yves rocher //
Eyeliner från ullared(gekås) och makeup mist från ELF
// De gånger jag väl använder ögonskugga brukar jag använda denna lilla "palett" från Isadora, ögonskuggan från Make Up Store använder jag som highlighter //
 
Jag lägger mycket hellre mina pengar på kläder än dyrt smink, även fast jag tycker att smink är roligt. Men helt ärligt tycker jag H&M's egna märke funkar hur bra som helst, så ser inte någon jättestor anledning till att köpa något som är dyrare. Men någon gång kanske jag borde prova något annat, haha. 
 
(Skapat en ny kategori med namnet "Skönhet". Här kommer jag förhoppningsvis lägga inlägg som detta och olika sminkningar osv.) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Johanna Wahlberg, 17 år, Växjö
fotograferar, går i skolan, är med vänner, shoppar, tränar och en hel del annat.

kontakt:
[email protected]






RSS 2.0