2 FRÅGOR

Vilken hemsida gjorde och beställde du den ifrån? - Julia & Gabriella
Svar: Den personliga kalendern gjorde jag själv. :) Jag köpte en kalender på akademibokhandeln med utbytbar framsida. Sedan gjorde jag ett kollage på datorn i Indesign(går såklart att göra i andra program också). Det viktigaste är att man skriver in de mått som det är på kalendern så bilden passar! 
 
 
Jag har försökt flytta min bloglovin ikon, men jag vet inte hur! Kan du förklara hur man gör? Samt knappen "till bloggens startsida". - Lisa
Svar: Man lägger ju in bloglovin-ikonen i kodmallar för att den ska hamna någonstans i menyn. Vill man då tillexempel att ikonen ska ligga under "senaste inlägg" så ser man till att hitta "senaste inlägg" i kodmallen och lägga bloglovin-koden där under. Men när du menar flytta kanske du menar att ha den till vänster, höger eller i mitten? I koden ska det någonstans stå antingen left eller right, så då är det bara att ändra om man vill ha något av det. Men vill man istället ha den i mitten finns det en kod man kan använda. Klistra in <center> framför bloglovin-koden och </center> efter bloglovin-koden. Angående "till bloggens startsida"-knappen är jag lite osäker på vad du menar. På min blogg har den knappen alltid varit på samma ställe automatisk, så jag har aldrig funderat på att ändra plats på den. Men om jag skulle kika närmare på det skulle jag möjligtvis kunna fixa det. 
Denna förklaringen var rätt luddig, men man kan alltid maila mig: [email protected] om man vill ha hjälp! Oftast kan jag hjälpa i skriftlig form, men om det inte skulle gå kan jag logga in på din blogg och hjälpa till. Tyvärr hinner jag inte så ofta med att hjälpa till med en hel design, men ibland enstaka gånger så. 

Kommentarer
Postat av: fanny%20m

men åh vilken härlig blogg du har!

2014-09-13 @ 17:22:03
URL: http://fannymagnusson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Johanna Wahlberg, 17 år, Växjö
fotograferar, går i skolan, är med vänner, shoppar, tränar och en hel del annat.

kontakt:
[email protected]






RSS 2.0