DIY - BATIK JEANS

Finns många olika sätt att göra det här på, och det stod olika överallt. Men såhär gjorde iallafall jag! 

1. Jag började med att blöta jeansen och sedan knyckla ihop dom. Sedan tog jag 3 helt vanliga hårsnoddar och trädde runt byxorna. 
2. Sen fyllde jag hinken med hälften ljummet vatten(inte för varmt, då förlorar klorinet sin effekt!) Och sedan fyllde jag häflten med klorin. 
3. Jag la i byxorna, och för att de skulle täckas helt av vattnet och inte flyta upp la jag på klorinflaskan på byxorna så de trycktes ner i vattnet. Jag lät byxorna ligga i 2 timmar ungefär.
4. Sedan tog jag upp dom, tog bort hårsnoddarna och sköljde av dem med kallt vatten. 
5. Och till sist så slänge jag in dem i tvättmaskinen på 40 grader utan tvättmedel och sedan la jag även in dem i torktumlaren för jag ville se så snabbt som möjligt hur dom blev! 
DONE!

Kommentarer
Postat av: Melinda

När man tvättar dom, ska man ha så många grader det står i dom eller ska man ha 40 grader? Hur många grader torktumlades dom i? :)
Dina blev snygga! <3

Svar: Jag tittade inte ens hur många grader det stod i dom, utan jag har läst på många ställen att det ska vara 40 grader. Så jag körde på det, haha! :) Tack så mycket! ♥
Johanna Wahlberg

2013-05-23 @ 21:31:10
Postat av: Aida

Snyggt! Jag skulle aldrig våga testa, det blir alltid fel för mig haha

Svar: Tack!! Det blir det för mig med, fattar inte hur jag lyckades! Haha, men det var inte så svårt.
Johanna Wahlberg

2013-05-25 @ 13:25:25
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se
Postat av: WILMA ALSTERLUND

Så fna blev dom!! ♥ Vad heter typsnittet i headern där det står ditt namn? :)

Svar: Tack så mycket!! :)♥ jag kommer tyvärr inte ihåg det :( Men jag tror att jag har laddat ner det från dafont.com :)
Johanna Wahlberg

2013-05-25 @ 13:30:20
Postat av: Emelie

Vad snygga! :D

Svar: Tack! :D
Johanna Wahlberg

2013-05-25 @ 13:35:20
URL: http://emelielinneass.blogg.se
Postat av: sandra

coola byxorna blev :)

Svar: Tack så mycket!! :)
Johanna Wahlberg

2013-05-25 @ 14:04:27
URL: http://sandroou.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Johanna Wahlberg, 17 år, Växjö
fotograferar, går i skolan, är med vänner, shoppar, tränar och en hel del annat.

kontakt:
[email protected]






RSS 2.0