Chocolate chip cookies med nutellafyllning

Igår testade jag och Wilma för första gången att baka "chip-cookies". Vi valde att göra choocolate chip cookies med nutella inuti. Och goda, det blev dom. Dock inte så fina, och jag skulle nog ha gjort lite annorlunda om jag skulle göra dom en gång till. Men någon gång måste ju vara den första! Slänger in receptet jag använde också om ni skulle vilja testa: 
 
Ingredienser:
110 g smör
350 g farinsocker
55 g kakao
2 ägg
En nypa salt
3/4 tsk bakpulver
260 g vetemjöl
100 g chokladpellets

Fyllning:
Nutella

Gör så här:
Klä en plåt med bakplåtspapper och sätt på ugnen på 180 grader. Smält smöret. Ställ åt sidan och låt svalna någon minut. Blanda farinsocker, ägg och blanda sedan ner kakao, salt ock bakpulver. Därefter blandas mjölet i och till sist chokladpelletsen.

Forma ca 12 st runda kakor och lägg ut på plåten. Blöta fingret med lite kallt vatten och tryck ett håll i mitten av kakoena. Fyll med Nutella och täck över varje kaka med resterande av smeten.

Grädda i ugnen mellan 10-12 min. Låt svalna.

KLART! 
 

Kommentarer
Postat av: Carina

Så gott det ser ut! :)

2014-05-11 @ 18:13:32
URL: http://carinakl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Johanna Wahlberg, 17 år, Växjö
fotograferar, går i skolan, är med vänner, shoppar, tränar och en hel del annat.

kontakt:
[email protected]






RSS 2.0